COMUNICACIÓ ORAL A L'EMPRESA
DIFERENCIA ENTRE COMUNICACIÓ PRESENCIAL I NO PRESENCIAL
Tenim que pensar que a
l'empresa, es produeixen constantment interaccions comunicatives, tant orals
com no verbals, que envolten la comunicació verbal i hi influeixen.El fet
comunicatiu en l'organització és complex, ja que no només es dóna entre els
individus de l'empresa mateixa, sinó que també es dóna entre altres empreses o
organitzacions.
He de tenir en compte que apareixen barreres degudes a l'entorn, a l'emissor o bé al receptor que
dificulten el procés comunicatiu. Per aquest motiu, és important que cada
organització desenvolupi unes regles de comunicació i tingui en compte els
factors que afavoreixen la comunicació com escoltar i tenir empatia, tot plegat
acompanyat d'un ús correcte de la llengua oral, tant formalment com informalment.
Les empreses
adopten diferents formes de comunicació segons les necessitats i l'estructura
organitzativa que tenen, per tant podem dir existeixen dos tipus de
comunicacions, la presencial i no presencial.
Les diferencies son:
- La comunicació presencial es tota aquella que és dona directament entre el emissor i el receptor i es produeix mitjançant la interacció personal. Té com a mitjà de transmissió l'aire i com a codi l'idioma.
- La comunicació no presencial es aquella que és dona mitjançant un mitjà comunicació, com potser el telèfon, internet..etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.